sâmbătă, 13 aprilie 2013

Perspective asupra educaţiei copiilor supradotaţi în România



Învăţământul românesc are următoarele probleme:
  • Ceea ce se învaţă nu foloseşte practic
  • Elevii nu sunt în stare să se descurce în societate eficient
  • Nu şunt învăţaţi să înveţe
  • Absolvenţii caută să plece în străinătate
  • Nu contează ce stii să faci cu ceea ce ştii, ci ceea ce ştii (opusul regulei practice)
  • Iroseşte timpul elevilor prin lipsa planificării organizate a temelor
  • Temele ocupă prea mult timp
  • Elevii nu sunt suficient de bine îndrumaţi
  • Profesorii sunt prost plătiţi
  • Profesorii nu sunt specializaţi
  • Nu se cunosc tehnicile educaţionale moderne
  • Nu există informare
  • Nu se valorifică oportunităţile
    Posibile soluţii :
    Soluţii punctuale: implementarea de priecte finaţate prin fonduri externe, de tipul celor realizate până acum
    Soluţii pe termen scurt: promovarea şi sprijinirea iniţiativelor private sau de stat în descoperirea şi dezvoltarea capacităţilor, abilităţilor, talentelor şi a aptitudinlor copiilor supradotaţi din România.
    Soluţii pe termen mediu: şcoala copiilor supradotaţi gestionată de centrul GiftedEdu
    Soluţii pe termen lung: restructurarea sistemului românesc pentru a aplica principiile metodologice specifice investiţiilor în educaţia copiilor supradotaţi di România
    Soluţia optimă: reinventarea sistemului educaţional românesc şi reconstrucţia acestuia şi a legislaţiei aferent de la 0.

    sursa: http://discerne.wordpress.com 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu