Învăţământul românesc are următoarele probleme:
- Ceea ce se învaţă nu foloseşte practic
- Elevii nu sunt în stare să se descurce în societate eficient
- Nu şunt învăţaţi să înveţe
- Absolvenţii caută să plece în străinătate
- Nu contează ce stii să faci cu ceea ce ştii, ci ceea ce ştii (opusul regulei practice)
- Iroseşte timpul elevilor prin lipsa planificării organizate a temelor
- Temele ocupă prea mult timp
- Elevii nu sunt suficient de bine îndrumaţi
- Profesorii sunt prost plătiţi
- Profesorii nu sunt specializaţi
- Nu se cunosc tehnicile educaţionale moderne
- Nu există informare
- Nu se valorifică oportunităţilePosibile soluţii :Soluţii punctuale: implementarea de priecte finaţate prin fonduri externe, de tipul celor realizate până acumSoluţii pe termen scurt: promovarea şi sprijinirea iniţiativelor private sau de stat în descoperirea şi dezvoltarea capacităţilor, abilităţilor, talentelor şi a aptitudinlor copiilor supradotaţi din România.Soluţii pe termen mediu: şcoala copiilor supradotaţi gestionată de centrul GiftedEduSoluţii pe termen lung: restructurarea sistemului românesc pentru a aplica principiile metodologice specifice investiţiilor în educaţia copiilor supradotaţi di RomâniaSoluţia optimă: reinventarea sistemului educaţional românesc şi reconstrucţia acestuia şi a legislaţiei aferent de la 0.
sursa: http://discerne.wordpress.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu